محتوای همیشه سبز یا Evergreen چیست؟

محتوای همیشه سبز یا Evergreen چیست؟

همان‌گونه که می‌دانید این روزها یکی از اصلی‌ترین وظایف برای بازاریابی موفق در فضای دیجیتال تولید محتواست.

از سوی دیگر تولید محتوای اصیل و ارزشمند به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. این کلام را فقط کسانی کاملا درک می‌کنند که برای مدتی درگیر در فرآیند تولید محتوا شده باشند. حال وقتی صحبت از «محتوای همیشه سبز» می‌شود ممکن است فکر کنید که این هم یک قوز دیگر بالای قوزهای قبلی!

اما واقعیت این است که مفهوم همیشه سبز بودن بیش از هر چیز قصد دارد تا باری را از روی دوش تولیدکنندگان محتوا بردارد. اما واقعا این صفت همیشه سبز بودن به چه معناست؟

درخت همیشه سبز – که نام این نوع محتوا از آن گرفته شده – نماد زندگی همیشگی و در جریان است٬ زیرا این درخت در فصل های مختلف سال برگ های خود را سبز نگه داشته و ریزش برگ ندارد. مانند درخت همیشه سبز٬ محتوای همیشه سبز باید همیشگی وثابت باشد.

مثال ساده ی آنچه میخواهیم توضیح دهیم را در یک وبسایت مرتبط با بهینه سازی توضیح میدهیم.فرض کنید در این وبسایت مقاله ای با عنوان “ سئو چیست؟” قرار بگیرد٬ مشخصا این مقاله از دست مقاله هایی است که بسیاری از کاربران تازه کار به دنبال آن هستند و از آنجایی که لغت SEO همیشه یک معنا خواهد داشت٬ تغییر چندانی در ساختار کلی محتوا ایجاد نخواهد شد.این نوع محتوا که همیشه میتواند مورد استفاده کاربران باشد و مورد نیاز آنهاست در دسته مقالات همیشه سبز قرار میگیرد.

به طور خلاصه محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content نوع خاصی از محتواست که با گذشت زمان ارزش محتوایی خود را از دست نداده و همواره برای مخاطبان خود جذاب و کاربردی است.

به دلیل مزایای چشمگیر همیشه سبز، چنین گفته می‌شود یکی از اصلی‌ترین اصول در استراتژی محتوایی هر کسب‌وکاری می‌بایست بر تولید این نوع از محتوا متمرکز گردد.

 

اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نظرات کاربران

ارسال نظر

کاربر گرامی:
برای ارسال نظر می بایست در سایت عضو باشید. ورود / عضویت