آمریکا ۱.۲ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک خریداری می‌کند

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد قصد دارد ۱.۲ میلیون بشکه نفت برای کمک به پر کردن ذخایر استراتژیک خریداری کند.

به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد قصد دارد 1.2 میلیون بشکه نفت برای کمک به پر کردن ذخایر استراتژیک خریداری کند. آمریکا بیشترین فروش نفت از این ذخایر را در سال گذشته میلادی داشت.

این وزارتخانه اعلام کرد قصد دارد این مقدار نفت را با متوسط قیمت 77 دلار و 57 سنت در هر بشکه از دو شرکت نفتی خریداری کند. دولت بایدن در سال گذشته میلادی با هدف تثبیت بازار نفت و مقابله با قیمت بالای بنزین به دنبال حمله روسیه به اوکراین 180 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک نفتی فروخت.

کاهش تولید عربستان و روسیه کار خرید دوباره نفت را جهت پر کردن این ذخایر برای دولت بایدن سخت کرد. دولت آمریکا در ماه گذشته قیمت خرید دوباره نفت برای پر کردن این ذخایر را 79 دلار در هر بشکه اعلام کرد، در حالی که قبلاً بین 68 تا 72 دلار اعلام کرده بود.

وزارت انرژی آمریکا در ماه گذشته اعلام کرد امیدوار است 3 میلیون بشکه برای تحویل در ماه دسامبر و 3 میلیون بشکه دیگر برای ماه ژانویه با قیمت بالاتر خریداری کند.

طبق گفته سخنگوی وزارت انرژی آمریکا، دولت متعهد است ذخایر استراتژیک نفتی را با یک قیمت متعادل پر کند تا امنیت انرژی آن تامین شود.

این وزارتخانه اعلام کرد نفت ذخایر استراتژیک به طور متوسط 95 دلار در هر بشکه در سال گذشته فروخته شد.

اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نظرات کاربران

ارسال نظر

کاربر گرامی:
برای ارسال نظر می بایست در سایت عضو باشید. ورود / عضویت