۸بار درخواست ترامپ برای ملاقات با روحانی!

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت گفت: برای یادآوری اروپایی‌ها و مردم می‌گویم. وقتی ترامپ در اردیبهشت ۹۷ با فشار اسرائیل، عربستان و تندروهای داخلی آمریکا از برجام خارج شد در شهریور ۹۷ من برای اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفتم. در صبح اولین روز مجمع، ترامپ صحبت کرد و بعدازظهر آن روز من صحبت کردم.
در آن زمان هشت بار برای من پیغام دادند که ترامپ می‌خواهد با فلانی ملاقات کند اما ما رد کردیم. همان شب آقای مکرون رئیس‌جمهور فرانسه به من زنگ زد و گفت الان پیش ترامپ بودم و می‌خواهم قبول کنید یک ملاقات چه به‌صورت دو نفره یا سه نفره صورت گیرد و این خیلی مهم است اما من رد کردم.
پس از آن چند رئیس‌جمهور به هتل محل اقامت من آمدند و پیشنهاد کردند که ترامپ می‌گوید تنها دو کلمه را در برجام بگذاریم آن وقت من اعلام می‌کنم که آمریکا به برجام بازخواهد گشت.
روحانی افزود: آن دو کلمه این بود که راجع به موضوع موشکی ایران و منطقه بعدا مذاکره کنیم. این پیام را هم مکرون بعد از طرف ترامپ آورد؛ اما من گفتم به هیچ عنوان یک کلمه به برجام اضافه یا از آن کم نمی‌شود. رئیس‌جمهور فرانسه گفت که قبول کنید که راجع به این دو موضوع فقط مذاکره شروع شود و حالا شاید چند سال طول بکشد که من باز هم قبول نکردم. 
رئیس‌جمهور تاکید کرد: اروپایی‌ها بدانند اگر ما می‌خواستیم این دو مورد موشک و منطقه را نه اینکه اضافه کنیم بلکه به‌عنوان بحث برای آینده قبول کنیم ترامپ همان اول به برجام بازگشته بود و این پیغام رسمی خود او بود. خود اروپایی‌ها هم می‌دانند چون پیام‌آورنده خودشان بودند پس بنابراین در برجام نه راجع به منطقه و نه راجع به سلاح و دفاع ایران چیزی اضافه نخواهد شد. برجام همین است که یا می‌پذیرید یا قبول نمی‌کنید.

اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نظرات کاربران

ارسال نظر

کاربر گرامی:
برای ارسال نظر می بایست در سایت عضو باشید. ورود / عضویت