هوش مصنوعی قیمت کالا‌ها را حدس می‌زند

توانمندی های فناوری هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است و به تازگی می توان از آن برای مشخص کردن قیمت منصفانه برای فروش یک کالا هم استفاده کرد.

خبرگزاری فارس: توانمندی های فناوری هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است و به تازگی می توان از آن برای مشخص کردن قیمت منصفانه برای فروش یک کالا هم استفاده کرد.

پژوهشگران فیسبوک موفق به ابداع نرم افزار هوش مصنوعی ویژه ای شده اند که می تواند قیمت مناسب برای فروش یک کالا را حدس بزند و آن را پیشنهاد دهد.

این فناوری می تواند روند خرید وفروش کالاهای دست دوم را تسریع کند و از هرج و مرج در این زمینه و تعیین قیمت های بی ربط و گران جلوگیری کند.

هوش مصنوعی فیسبوک برای تعیین قیمت هر کالا با مراجعه به پایگاه داده گسترده خود و بررسی قیمت های ارائه شده برای کالاهای مشابه و بررسی برخی شاخص های دیگر در نهایت یک قیمت را برای هر کالا تعیین کرده و پیشنهاد می دهد.

این برنامه هوش مصنوعی از قابلیت طبقه بندی کالاهای مختلف عرضه شده برای فروش هم برخوردار است. از برنامه یادشده می توان برای شناسایی اقلام نامناسب و بی ارتباط عرضه شده در هر طبقه بندی و حذف آنها هم استفاده کرد.

به تازگی این برنامه هوش مصنوعی ارتقا داده شده تا نه تنها قادر به درک محتوای عکس های مختلف باشد، بلکه بتواند شرح عکس های متنوع و متفاوتی را هم برای هر یک از تصاویر پیشنهاد دهد. جالب اینکه شرح عکس های یادشده می تواند بر اساس ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی هر کاربر متفاوت باشند.

به بیان دیگر هوش مصنوعی فیسبوک بر این اساس که فردی خوش بین، بدبین، شاد، ناراحت، حیرت زده و ... است، شرح عکس هایی متفاوت پیشنهاد می دهد. به عنوان مثال یک فرد فروتن با دیدن تصویر یک ساندویچ خواهد گفت: این ساندویچ دوست داشتنی است. اما یک فرد مغرور می گوید من می توان ساندویچ بهتری درست کنم. انتظار می رود فیسبوک برخی از امکانات این برنامه هوش مصنوعی را در آینده در شبکه های اجتماعی تحت مدیریت خود به کار بگیرد.

اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی:

نظرات کاربران

ارسال نظر

کاربر گرامی:
برای ارسال نظر می بایست در سایت عضو باشید. ورود / عضویت